GÜNCEL ANA SAYFAYA DÖNÜŞ

08/10/2000

Dünyada Zaman

Türkiye

Arşiv-Arama

Özel Dosyalar

Ana Sayfa

Haberler

Ekonomi

Dış Haberler

Politika

Kültür Sanat

Spor

Yazarlar

Haber İndeksi

Bölge Haberleri

Diziler

Televizyon

Hodri Meydan

Poli-Diyalog

Millet Kürsüsü

Tüketici Masası

Röportaj

Fikir Platformu

Basın Harmanı

Bilişim

Eğitim

Toplum

Akademi

Yaşam

Sağlık

Ulaşım

Otomobil

Medya Analiz

Açık Şemsiye

İnsan Kaynakları

Reklam

İletişim / Künye

 


İNSAN KAYNAKLARI 


Hedef risk sermayesi

Dünyanın dört bir yanında, lider firmalara danışmanlık hizmeti veren Andersen Consulting Türkiye pazarında risk sermayesini yaygınlaştırmak için geliyor.

Ağustos ayında Arthur Andersen bünyesinden ayrıldıktan sonra Türkiye pazarına girmeye çalışan dünyanın en büyük yönetim ve teknoloji danışmanlığı şirketlerinden biri olan Andersen Consulting, iddialı hedeflerle geliyor.

Şirketin Türkiye pazarına girişi, yeni yapılanması ve hedeflerini anlatan Andersen Consulting Türkiye Bölge Yönetim Ortağı Riccardo Gandus, ekim ayı sonunda Levent’teki İş Bankası Kuleleri’nde yepyeni hedefleri ve uzman ekipleriyle Türk iş dünyasına tecrübelerini aktarmaya hazır olacaklarını söyledi.

“Müşterilerimize sürekli yenilikler sunarak çalışma ve yaşam katilesini artırmayı amaç ediniyoruz.” diyen Gandus, “Yeni risk sermayesi bölümü AC Ventures ile var olan işlerine yeni ekonomi standartlarına dönüştürmek, yeni pazarlar yaratmak isteyen girişimcilere risk sermayesi olarak yatırım yapıyoruz." dedi.

Gandus, Türkiye'de özellikle iletişim, yüksek teknoloji, enerji, otomotiv, perakendecilik, bankacılık ve finans sektörlerine odaklanmak istediklerini kaydederek, Andersen Consulting'in 1 Ocak 2001 tarihinden itibaren yeni yapılanmasını yansıtan yeni bir logo ile çalışmalarına devam edeceğini söyledi. Türkiye'ye yeni bir yüzle dünyaca ünlü uzmanlardan oluşan yeni bir şirketle girdiklerini anlatan Gandus, yapacakları çalışmalarda firmaların üst yönetiminde yer alan kişilerin yurt dışında eğitim almalarını sağlayacak yapıyı da getireceklerini söyledi.

4 bin 500 firmaya hizmet

Riccardo Gandus, Andersen Consulting’in 8,9 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük yönetim ve teknoloji danışmanlığı organizasyonlarından biri olduğunu belirterek, “Anderson Consulting’in 48 ülkede 65 binden fazla profesyonel çalışanı bulunuyor. Biz dünya genelinden 4 bin 500’den fazla büyük şirketle çalışıyoruz. Bizim birlikte çalıştığımız şirketlerin içinde 1999 Fortune’un Global 100 listesinde yer alan şirketlerin 91 ile çalışıyoruz. Ayrıca Global 500 listesinde yer alan 500 şirketin yarısından fazlası da bizimle çalışıyor.” dedi.

Müşterilerine gelecekleriyle ilgili destek olmayı misyon olarak kabul ettiklerini anlatan Gandus, “Müşterilerimize sürekli yenilikler sunarak çalışma ve yaşam katilesini artırmayı amaç ediniyoruz. Yeni risk sermayesi bölümü AC Ventures ile var olan işlerine yeni ekonomi standartlarına dönüştürmek, yeni pazarlar yaratmak isteyen girişimcilere risk sermayesi olarak yatırım yapıyoruz. AV Ventures beş sene içinde 1 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyor” şeklinde konuştu.

Andersen Consulting İletişim ve Yüksek Teknoloji Grubu Ortağı Ahmet Yalçın da yeni ekonomiyi konu aldığı konuşmasında, endüstriyel ekonomide sermayenin verimli işleyen bir makine olduğunu belirterek, enformasyon ekonomilerinde ise gerçek sermayenin bilgiye dayandığını vurguladı. (Mustafa YAĞMURLU / Ekonomi Servisi)




Pazarlama Zirvesi 2000

Management Centre Türkiye tarafından bu yıl ikincisi düzenlenecek olan "Pazarlama Zirvesi 2000", dünya standartlarında bir organizasyonla pazarlama dünyasının önde gelen isimlerini İstanbul'a getiriyor. 31 Ekim—1 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilecek konferansta, "Fark yaratan pazarlama stratejileri" ana tema olarak işlenecek.

Konuşmacı olarak katılacak olan Saatchi&Saatchi'den Marjorie Thomson, Tansaş'tan Tanfer Özkanlı, ixir'den Babür Özden "ixir Case", Coca Cola'dan Galya Molinas "Dünya pazarlama stratejilerinde yenilikler", Burger King'ten Ayla Gürleyen "Marka pazarlama stratejisinin Türkiye'ye adaptasyonu", AC Nielsen Zet'ten Vural Çakır "Tüketiciyi, pazar yapısını, rekabeti anlamada doğru pazar araştırmasının rolü ve önemi", IMD'den Stefan Garelli "Yeni rekabet dünyasına giriş", Tefal'den Semih Şeftali "Tefal case", Parc Mc. Cann'dan Alev Tekinak "Medya pazarlamada stratejik planlama", konu başlıklarıyla deneyimlerini katılımcılara aktaracaklar. Ekonomi Servisi




Yöneticinin not defterinden

Karmaşık bir hal alan yönetim sistemlerinde bir yöneticinin başarılı olabilmesi için kendisinden ve şirket yöneticilerinden hiçbir zaman ayırmayacağı bazı ipuçlarını sizinle paylaşmak istedik. Bir yöneticinin not defterinden eksik etmeyeceği notlar:

İş insanın yaşamak için yaptığı bir şeydir, yapmak için yaşadığı bir şey değil...

Ertelenen her iş daha fazla zaman gerektirir.

Başarı ve başarısızlığa aklî kapasiteden ziyade ruhî tavırlar sebep olur.

Hiç kimse başarı merdivenini elleri cebinde çıkmamıştır.

Zor iş, zamanında yapmamız gerekip de yapmadığımız kolay işlerin birikmesiyle oluşur.

İş yapmakla, sonuç almak farklı şeylerdir.

İnsanlar çoğunlukla harcadıkları zamanın yüzde sekseni ile, hedeflerinin yüzde yirmisine ulaşırlar.

Nereye gittiğinizi bilmezseniz genellikle varmak istemeyeceğiniz bir yere varırsınız.

Sizi ve işinizi tehdit eden şey her ne ise, karşısına dikilmediğiniz sürece, size olduğundan daha korkunç görünür.

Kararlılık; hevesiniz kaybolduktan uzun zaman sonra bile faaliyeti sürdürmektir.

Planlama; “Nerede olmak istiyorum?” sorusuna cevap bulmaktır.

Sizin başarılı olmanız için, organizasyonunuzda yer alanların da başarılı olması gerekir.

Yapı davranışı etkiler. Ne kadar farklı olursa olsunlar, insanlar aynı sistemde yer aldıklarında aynı sonuçları üretmeye yatkın olurlar.

Günümüzde hem organizasyonların hem de toplumların hayatta kalmasına yönelen öncelikli tehditler ani olaylardan değil, yavaş ve tedrici kademeli süreçlerden elmektedir. Sistem üzerinde yoğunlaşıp olay meydana gelmeden tahmin edilmelidir. Yönetim zamanının büyük bir kısmını yangın söndürmeyle geçiriyorsa görevini yapmamış demektir.

Çoğu zaman, bugünün problemleri dünün çözümlerinden kaynaklanır.

Birçok davranış, kötü sonuçlardan önce iyi sonuçlar doğurur. Kısa dönemdeki fayda ile uzun dönemdeki zarar arasında bir zaman aralığı vardır.

Adnan ŞİMŞEK

İşletme Bölümü Uzmanı




Ortaklar artıyor

Dünyanın en büyük danışmanlık şirketlerinden biri olan Arthur Andersen, 2 yeni uluslararası ve 5 yerel ortakla büyümesini sürdürüyor.
Bu yıl Arthur Andersen Türkiye’den, Ethem Kutucular ve Fuat Öksüz uluslararası partner, Feridun Güngör, Selim Elhadef, Ertan Ayhan, M. Murat Menilik ve Metin Canoğulları yerel partner oldu.

Arthur Andersen, Türkiye’nin Denetim ve İş Danışmanlığı bölümünde çalışan Ethem Kutucular, 1999’dan beri enerji ve dağıtım sektöründen sorumlu ortak olarak da görev yapıyor. Şirkette bu yıl, uluslararası partner olan ikinci isim Fuat Öksüz ise, 1994 yılında serbest muhasebeci mali müşavir unvanını elde ederek, 1997'de firmaya yerel ortak olarak atandı. 1989'dan itibaren İstanbul Ofisi’nin denetim bölümünde çalışan Ertan Ayhan, 1993 yılında serbest muhasebeci mali müşavir unvanı aldı. Ekonomi Servisi




G.Antep'te marka konferansı

Reklamcılar Derneği'nin marka seri konferansları Anadolu'yu dolaşmaya devam ediyor. Türkiye'de global markalar oluşturmanın gereğine inanan dernek, İstanbul'da başlayan "Bir ülke sahip olduğu markalar kadar zengindir" konferansına Kayseri'den sonra Gaziantep'te devem etti. Gelişmiş sanayi kentlerinden Gaziantep'te Sanayi Odası Başkanı Nejat Koçer'in ev sahipliği yaptığı konferans sanayicilerin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Konferans çerçevesinde 1840-1940 yılları arasındaki 100 yıllık reklamın yer aldığı sergi, 13 Ekim tarihine kadar Gaziantep Sanayi Odası'nda gezilebilecek. Ekonomi Servisi



| Ana Sayfa | Haberler| Ekonomi | Dış Haberler | Politika | Kültür Sanat | Spor | Yazarlar | Haber İndeksi | Hodri Meydan |

Copyright © 1995-2000 Feza Gazetecilik A.Ş. / Çobançeşme Mh. Kalender Sk. No: 21  34530 Yenibosna / İstanbul
Tel:
+90 (212) 454 1 454 (pbx)  Fax: +90 (212) 652 24 23  e-posta: zaman@zaman.com.tr
Bu site Zaman Gazetesi Internet Servisi tarafından hazırlanmaktadır.