GÜNCEL ANA SAYFAYA DÖNÜŞ

20/07/2001

Dünyada Zaman

Türkiye

Arşiv-Arama

Özel Dosyalar

Ana Sayfa

Haberler

Ekonomi

Dış Haberler

Politika

Kültür Sanat

Spor

Yazarlar

Haber İndeksi

Bölge Haberleri

Diziler

Televizyon

Hodri Meydan

Millet Kürsüsü

Tüketici Masası

Röportajlar

Medya Analiz

Bilişim

Eğitim

Akademi

Hayat

Otomobil

Girişim

Açık Şemsiye

İnsan Kaynakları

Reklam

İletişim / Künye

ENGLISH



 


Güzel bir hastane hatırası

Bugünlerde yaşadığımız birçok krizin arasında, sağlık, eğitim, YÖK, ekonomi ve siyaset krizinin içerisinde aile olarak bir ek kriz de biz yaşadık. Annemiz hastalandı ve hastaneye kaldırıldı. Durumu çok ciddi olduğundan, Kilis Devlet Hastanesi, acil olarak bir devlet hastanesi olan Gaziantep Tıp Fakültesi Göğüs ve Kalp Cerrahi birimine sevk edildi. Burada gözlem altına alınarak yatırıldı; ama yatırırken ve hastanede kaldığımız süreç içerisinde çok endişeliydik, hatta çok korkuyorduk. Birçok endişemiz vardı. Eee ne de olsa burası Türkiye idi ve bir devletin hastanesindeydik, özel hastane değildi; bu da bize kaygı veriyordu. Korkuyorduk, bugün hastanede 7'nci günümüz, kaldığımız zaman zarfında korktuğumuz başımıza gelmedi. Hastane çok temizdi, çok bakımlıydı, her şey düşünülmüştü, hocalar ve diğer yardımcı doktorlar hastalarıyla titizlikle ilgileniyor, özellikle hemşireler çok fedakarca hastalarıyla bire bir ilgileniyordu. Bu ilgi, bu alaka, bu temizlik bazen beni çok şaşırtıyordu. Kendimi özel hastanede zannediyordum. Onlara sizin vasıtanızla teşekkür edip diğer hastanelerin Gaziantep Tıp Fakültesi'ni örnek almasını rica ediyorum. İnsanlık için insan hayatına önem verelim. Annemizin ciddi olan hastalığı devam ediyor, dua etmeniz temennisiyle saygılar sunarım. (Orhan Özdülkar / Kilis)




Teknisyenler eşitlik istiyor

Bizler teknik hizmetler sınıfında teknisyen olarak görev yapmaktayız. Eğitim öğretimde büyük emeği olan teknisyenlerin özel hizmet tazminat oranları 1993 yılında % 31 iken öğretmenlerin eğitim öğretim tazminat oranı % 33 idi. Öğretmenlerin tazminat oranı % 100 olduğu halde teknisyenler % 60'ta kalmıştır. Öğretmenler alınmasın; aynı tarihte hizmetli % 10, memur % 13 iken bugün hizmetli % 45, memur % 49 olmuştur.

Ayrıca atölye ve büro teknisyeni ayrımı kaldırılmıştır. Yani masa başında oturan teknisyen ile atölyede işçi gibi çalışan teknisyenler aynı duruma getirilmiştir. Bu da yetmezmiş gibi atölyede çalışan teknisyenlere verilen fiili hizmet zammı eğitim öğretime yönelik olduğu için kaldırılmıştır.

1997 yılında çıkarılan kanunla Özel Hizmet Zammı oranları derecelere bölünmüştür. 12/1'den başlayan bir memur 7/1'e düştüğünde artmaktadır. (15 yıl) Teknisyenlerde ise 12/2'den başlayanlar anca 5/1'e düştüğünde artmaktadır. (20 yıl)

Eşit ise eşit ücretin görüşüldüğü şu günlerde 1979 ve 1991 yıllarında memura verilen bir derece 15.10.1991 tarihinden sonra göreve başlayanlara verilmemiştir.

(Ali Köylü / Erzincan)




Bir örnek davranış

Mustafa Çetin, üniversite öğrencisi. Dersleri bitince memleketi olan Balıkesir'e hareket eder. Eşyası ağır olduğundan Çanakkale garajına kadar taksi tutmayı düşünür. Telefon numarası olarak "Truva Taksi" diye bir taksi durağının numarasını çevirir ve acele taksiye ihtiyacı olduğunu belirtir... Bundan sonrasını Çetin'den dinleyelim: ''Telefondaki ses bana nereden telefon ettiğimi sordu. Ben tarif ettim. Karşıdaki beyin ifadesi şöyle oldu: 'Oraya yakın yerde bir taksi durağı var. Oradan taksi çağırın onlar da kazansın, boş beklemesinler.' Bu bence dinimizin ticaret ahlakına çok yakışan bir davranıştır.'' Bu davranışları ne de çok özledik değil mi?..




Telsim'den açıklamalar

Telsim Pazarlama İletişimi Departmanı'nın Kürsü'ye ulaşan şikayetlerle ilgili Halkla İlişkiler Uzmanı Yonca Coşkun imzasıyla gönderdiği açıklamalar şöyle:

Orhan Koçabaş'a ait tüketici başvurusu: Abonemizin hattı sistemden kontrol edilmiştir. Söz konusu tarihlere ilişkin görüşme detay raporu kendisine gönderilmiş, kontör düşümünde herhangi bir yanlışlık olmadığı hususunda müşteri hizmetleri tarafından abonemize bilgi verilmiştir. Yapılan görüşmelerde abonemiz konu ile ilgili itirazı kalmadığını bildirmiştir.

Bekir Ünsal'a ait tüketici başvurusu: Abonemizin hattına 250 kontör yüklenerek konu hakkında müşteri hizmetlerimiz tarafından kendisine bilgi verilmiştir.

İbrahim Can'a ait tüketici başvurusu: Abonemizin hattı sistemimizden kontrol edilmiş ve abonemizin 07.06.2001 tarihinde CepTransfer'e geçtiği tespit edilmiştir. Abonemizin sorununun, CepTransfer'de kontör düşme periyodu hakkında yanlış bilgiye sahip olmasından kaynaklandığı tespit edilmiş ve abonemize konu ile ilgili ayrıntılı bilgi verilerek sorun çözümlenmiştir.



n.bayhan@zaman.com.tr
 

| Ana Sayfa | Haberler | Ekonomi | Dış Haberler | Politika | Kültür Sanat | Spor | Yazarlar | Haber İndeksi | Hodri Meydan |

Copyright© 1995-2000 Feza Gazetecilik A.Ş. / Çobançeşme Mh. Kalender Sk. No: 21 34530 Yenibosna / İstanbul
Tel:
+90 (212) 454 1 454 (pbx)  Fax: +90 (212) 652 24 23  e-posta: zaman@zaman.com.tr
Bu site Zaman Gazetesi Internet Servisi tarafından hazırlanmaktadır.