İNTERNETİN İLK TÜRK GAZETESİ
13.01.2003
Pazartesi
  Ana Sayfa
  Haberler
  Ekonomi
  Dış Haberler
  Politika
  Kadın-Aile
  Kültür Sanat
  Televizyon
  Spor
  Yazarlar
  Yorumlar
  Çizgi-Yorum
 
  Akademi
  Bilişim
  Eğitim
  Otomobil
  Röportaj
  Tüketici Masası
  Okur Hattı
 
  Bölge Haberleri

  Dünyada Zaman

 
  Arşiv Arama
  Abone Formu
  English
  Reklam
  Künye / İletisim
  Basın özetleri
  Hava Durumu
  Namaz Vakti
  E - Kart
  Sanat Galerisi

Kadın-Aile

kadinaile@zaman.com.tr

 

Çocuğum ders çalışmıyor, onu nasıl motive edebilirim?

Birçok anne–baba çocukları ders çalışmadığında “Sen kendin için çalışıyorsun, benim için değil.” diyerek bir yerde onları motive etmeye çalışır. Halbuki bu sözler çocukların tüm azimlerini yok eden, onların dışlanmış hissetmelerini sağlayan ifadelerdir.

Çocukların okul ve sınav başarısızlıklarının temelinde, yetersizliklerinden çok duygusal problemlerinin yattığı, bunun çözümünde ebeveynlere önemli görevler düştüğü bildirildi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim üyesi Yard. Doç. Dr. Oğuz Kutlu, çocukların okulda ve sınavlarda başarılı olabilmelerinin, iç dünyalarının çok sağlam, huzurlu ve güçlü olmasıyla sağlanabileceğini söyledi.

Çalışmalarını sürekli erteleyen, kötümser, tembel, sıkıntılı ve bezgin bir öğrencide, büyük bir ihtimalle motivasyon eksikliği bulunduğuna dikkati çeken Kutlu, “Ancak, bu sorun bilinçli bir yaklaşımla rahatlıkla çözümlenebilir.” dedi. Öğrencilerin ders çalışma ve öğrenme motivasyonlarının artırılmasında, anne–baba ve öğretmenlerin yapabilecekleri pek çok şey bulunduğunu ifade eden Kutlu, şunları kaydetti:

“Motivasyonu etkileyen en önemli faktör, aç–susuz ve uykusuz olunmaması, fiziksel ortamın uygun sıcaklığı, kişinin kendisine güvenmesi, çevre tarafından kabul edilip sevildiğini ve sayıldığını hissetmesidir. Bu temel ihtiyaçlar karşılanırsa öğrenme ve bilme ihtiyacı daha kolay ortaya çıkar.”

Kutlu, ebeveyn ve öğretmenlerin çoğu kez bilinçsiz bir yaklaşım nedeniyle çocuğun motivasyonunu artırma yerine daha da azalttıklarını belirterek, şunları kaydetti:

“Örneğin öğrenciye, (sen kendin için çalışıyorsun, benim için değil) denilmektedir. Bu sözler gerçekten de çok kullanılan alışılmış mesajların başında gelir. Ancak bu aslında hiçbir zaman kullanılmaması gereken, öğrencinin tüm azmini yok eden bir ifadedir. Çocuklar, bunu bir dışlanma ve reddedilme olarak algılar. Motive etmenin yolu (başarabilirsen, bunda katkım olduğu için çok mutlu olacağım ve seninle gurur duyacağım) şeklinde olmalıdır. Çünkü, herkes başarılarının verdiği mutluluğu yakınlarıyla paylaşmak ister.”

Çocukların okul ve sınav başarısızlıklarının temelinde, onların yetersizliklerinden çok, duygusal problemlerinin yattığını anlatan Kutlu, şöyle konuştu: “Çocukların okulda ve sınavlarda başarılı olabilmeleri, ancak iç dünyalarının çok sağlam, huzurlu ve güçlü olmasıyla mümkündür. Güvensizlik, çocuğun çalışma gücünü, öğrenme kapasitesini ve cesaretini yok eder. İnanmak başarmanın yarısıdır. (Başaramam) diyen bir çocuğun başarma şansı ise yok denecek kadar azdır. Çevrenin övgüsü, öğrenci motivasyonu için iyi bir kaynaktır.” Adana, aa

13.01.2003


Yazıcıya uyarla      Arkadaşıma gönder


GAZETE SAYFALARI


 


   BÜTÜN YAZARLAR  



Bütün haberler


Başlıklar

> Çocuğum ders çalışmıyor, onu nasıl motive edebilirim?

> Diş tellerinin diş çürümesine yol açtığı inancı yanlış

> Bilinçli nefes alın, stresten kurtulun, rahat olun...

> D Vitamini eksikliği kemikleri zayıflatıyor



 

   
   
   
   

 

 

Copyright© 1995-2003 Feza Gazetecilik A.S. / Çobançesme Mh. Kalender Sk. No: 21 34530 Yenibosna / İstanbul
Tel:+90 (212) 454 1 454 (pbx) Fax: +90 (212) 652 24 23 e-posta: okurhatti@zaman.com.tr
Bu site Zaman Gazetesi Bilgi İşlem ve İnternet Servisi tarafindan hazırlanmaktadır.